Little moments / Petitis moments

 



Products used / Produits utilisés : 

-Gemini Character over the edge stamp - Have a mice day

-Illustrators markers :

Mousse / Souris : TN7 TN5 TN3 TN1 FS9 FS8 FS6 GB4 GB2 GB1

Flowers / Fleurs : BT9 BT7 BT5 BT3 BT1 TB7 TB5 TB3 TB1 AG5 AG3 AG2

-Nuvo drops Crystal Blue Babe, Velvet Sage and Jewel Iceberg Blue

-Harmony Opaque Lagoon inkpad

-Circle stitched die

-Circle die from the Tonic Kit 27

-Centura Pearl double sided cardstock

-Craft Perfect Classic card Teal Blue


Hello everyone,

Today, I share with you an easel card made with this cute little mousse.
I had a crush on her as soon as I saw her !

For the base of the card, I folded a Centura Pearl cardstock on two and I placed a circle stitched die on top of it. I leave a little part of the die outside of the paper.
I folded the upper part. 
You can see two folds on the photo but you only need one :





After that I cut an other stitched circle onto Centura Pearl cardstock and two leafy circles onto Craft Perfect paper : 



I glued the circle on the half part of the upper part of the card and glued the two circles onto the bigger circles :






After that, I stamped the mousse and the flowers and colored them with my Illustrators.
I cut them and added Nuvo drops.


I also made a little mechanism to put beside the mousse. 
I only glued one side, with that, the Mousse is highlighted but can be flattened.

 I stamped my sentiment with my Harmony Opaque and matted and layered it.

I finally glued all the pieces on the card.

The card was done 


May the craft be with you 



Bonsoir à toutes et à tous,

Aujourd'hui, je partage avec vous une carte chevalet faite avec cette petite souris trop chou.
J'ai eu un vrai coup de cœur en la voyant !

Pour la base de la carte, j’ai plié mon papier Centura Pearl en deux puis j'ai placé ma matrice de découpe circulaire dessus, en laissant un bout du cercle dépasser.
J'ai également plié la partie du haut en deux. 
Sur la photo on peut voir deux plis mais vous n'en avez besoin que d'un seul  : 



Ensuite, j'ai découpé un autre cercle dans du papier Centura Pearl ainsi que deux couronnes dans du papier Craft Perfect :



J'ai collé le cercle sur la moitié du cercle du haut de la carte et j'ai collé les deux couronnes sur les deux grands cercles : 






Ensuite, j’ai tamponné la souris et trois fleurs et je les ai coloriées avec mes Illustrators. 
Je les ai découpées et j'ai ajouté des gouttes Nuvo.



J'ai également fait un petit mécanisme que j'ai placé derrière la souris. 
Je n'ai collé qu'un seul des côtés, cela permet de bien la mettre en avant, mais de pouvoir la mettre à plat sans problème.


Enfin, j’ai tamponné le message, l'ai superposé sur un rectangle plus grand et j’ai collé les différentes parties de la carte.

Et voilà 


Que le craft soit avec toi !



Comments