Swing easel card : Just for you / Carte chevalet à balance : Pour toi seulement

 








Products used  / Produits utilisés:

-Sara Signature Rose Gold Collection Embossing folder Rose Blooms

-Sara Signature Rose Gold Collection 6x6 and 12x12 Paper pads.

-Nature's Garden Spring is in the Air Beautiful Butterflies die

-Crafter's Companion Just for You stamp

-Harmony Opaque Noir Black

-Pale Pink glitter cardstcock

-Craft Perfect Classic Card 

-Foam pads and 3D Glue


Hello everyone !

Today, I share with you a Swing Easel card.

For those who would be interested to make one, 

I draw you a plan and take some photos 

First I took a 11"x 5.5" piece of cardstock.

I folded it in two.

Then I scored 3 lines (blue lines on the plan) at 2.5", 3" and 3.5" starting on the right.

After that I cut a square  (red lines on the plan). I left a 1" border.

Be careful, you don't want to cut the square completely.

 You must leave a strip, the one with blue stripes on the plan between the 3" and 3.5" scoring lines.




The base of the card was made so I started to decorate it.
I die cut two squares onto glitter and Craft perfect cardstocks for the bottom of the card.
I embossed one with my embossing folder.



After that I cut four panels for the front of the card. 
I embossed the small ones and I matted and layered them. 



For the center square I cut 3 squares and matted and layered them.



Here was the card before the final touch 


For the embellishments I cut three flowers and two leaves from the paper pads and I glued them.


I also stamped my sentiment onto cardstock and matted and layered it with two rectangles. 
Finally I die cut two butterflies and 3D glued them on my card.


Et voilà !

May the craft be with you !


Bonjour à toutes et à tous,

Aujourd'hui, je partage avec vous une carte chevalet à bascule.

Pour ceux qui souhaiteraient en faire une je vous ai fait un plan et j'ai pris des photos 



Premièrement, j'ai pris un morceau de papier de 14 cm x 28 cm et je l'ai plié en deux.

Ensuite, j'ai marqué trois lignes à 6.3cm, 7.6cm et 8.9cm en partant de la droite ( lignes bleues sur le plan).


 Ensuite, j'ai découpé un carré en laissant 2.5 cm de bordure (lignes rouges sur le plan).

Attention, il ne faut pas couper le carré en entier mais laisser une bande qui correspond à la bande entre les plis de 7.6 cm et 8.9 cm, la bande bleue avec des rayures sur le plan.


La base de la carte étant faite, il ne restait plus qu'à la décorer.
J'ai découpé deux carrés pour la partie basse de la carte. 
J'en ai embossé un avec mon fichier d'embossage et je les ai superposés et collés.


Ensuite j'ai découpé 4 panneaux pour le devant de la carte. 
J'ai embossé les plus petits et je les ai superposés et collés.


Pour le carré central, j'ai découpé trois carrés, les ai superposés et collés. 


Voici la carte avant les dernières fioritures 


Pour les décorations, j'ai découpé avec mes ciseaux trois fleurs et deux feuilles dans mes blocs de papier et je l'ai superposés et collés. 


J'ai également tamponné mon message sur un rectangle de papier que j’ai superposé avec deux autres.
Enfin, j'ai découpé deux papillons avec des matrices et je les ai collés sur la carte avec de la colle 3D

Et voilà !

Que le craft soit avec toi !














Comments

  1. Gorgeous!!! I'm eager to try this fancy fold design!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much ! It's really fun to make ;)

      Delete

Post a Comment