Blooming / Eclosion





Products used / Produits utilisés:

-Crafter's Companion Die'sire quilling dies Daisy Duo and Traditional stamen 
-Nature's Garden Spring is in the Air Beautiful Butterflies die
-Crafter's Companion Nature's Garden Fairy Garden paper pad
-Centura Pearl Snow White Hint of Silver cardstock
-Harmony Opaque Plum Jam inkpad
-Craft Perfect Aubergine Purple



Hello everyone !

Today, I share with you my latest card 

First I cut 3 squares onto the Fairy Garden paper pad :  6"5 x 6"5, 6" x 6" and 3" x 3".
I took the 6" x 6" square and cut its two diagonals leaving a 0.6" border.
 It looked like 4 triangles attached to the square. I took each top and rolled them around a round marker to have a nice curve. I kept the pen in place, put some glue and pressed it against the sides of the paper.
I matted and layered it with my 6.5" x 6.5" square.
Then I centered the little 3" x 3" square.
After that, I matted and layered it with a 6"75 x 6"75 Craft perfect cardstock.

When the base of the card was finished I die cut the parts of my flower with my quilling dies and inked them with my Harmony Opaque Plum Jam inkpad. 
I added a pearl on the center.

I also cut 4 butterflies into my Aubergine paper and glued them on the four corners of the card.

May the craft be with you !



Bonjour à toutes et à tous,

Aujourd’hui je partage avec vous ma dernière carte en date 

Tout d'abord, j'ai découpé 3 carrés dans mon papier Fairy Garden de 16.5 x 16.5 cm , 15.2 x 15.2 cm et 7.6 x 7.6 cm.
J'ai pris celui de 15.2 cm et j'ai coupé ses diagonales en prenant soin de laisser une marge de 1.5 cm tout autour.
Il y a alors comme 4 triangles accrochés au carré.
Je les ai enroulés en partant de la pointe autour d'un marqueur rond. J'ai mis de la colle et laissé le marqueur appuyé dessus jusqu'à ce que cela tienne.  
J'ai ensuite superposé cela avec mon carrée de 16.5 cm.
Puis, j'ai collé le petit carrée au centre.
Après cela, j’ai superposé le tout sur un carré de mon papier Aubergine de 17.1 cm.

Une fois la base de la carte finie, j'ai découpé les parties de ma fleur avec mes matrices de découpe, les ai assemblées et colorées avec mon encre Plum Jam. 
J'ai ajouté une petite perle au milieu des étamines.

J'ai également découpé quatre papillons à l'aide de matrices et je les ai placés au quatre coins de la carte.

Que le craft soit avec toi !





Comments