Mermay !





Products used / Produits utilisés:

-Digital stamps from Sweet November : Talise and Surfacing background builder set
-Spectrum Noir Illustrators Markers
Body / Corps : RB4/EB1/EB2/TN3/TN2/TN1/FS7
Hair / Cheveux :VB3/DR4/DR3/DR2/DR1
Tail and Fish / Queue et poisson : CR5/CR3/CR1/GY1/GY3/FS7

-Embossing folder "Ocean Waves" from Sara Signature Nautical collection 
-Stencil "Outdoor Scene builder" from Honey Bee
-Distress Oxide : Abandoned Coral /Spiced Marmalade / Wild Honey/ Scattered Straw
-Harmony Opaque Parakeet / Oasis 
-Neenah white solar cardstcok
-Centura pearl white with a hint if silver cardstock
-Craft perfect Coral Pink cardstock



Hello everyone !
It's "Mermay" this month, so I couldn't resist to start coloring one 
I recently discovered the brand Sweet November, and I really love their stamps !
With Kinda Cute, it's my two favorites of the moment. 

I printed my stamps and colored them with my Illustrators.
I fussy cut the different parts.

For the sky I blended four Distress Oxide inks : Abandoned Coral, Spiced Marmalade,
Wild Honey and Scattered Straw. 
I also used my cloud stencil.

For the sea, I embossed a piece of Centura Pearl sheet with my embossing folder.
Then I inked it, with two Distress Oxide : Abandonned Coral and Spiced Marmalade and two Harmony Opaque inks : Parakeet and Ocean.

Then I glued all the parts together 


May the craft be with you !



Bonjour à toutes et à tous !


Comme vous le savez peut être, le mois de mai est celui des sirènes, un événement appelé "Mermay" en anglais.  Je n'ai donc pas pu résister à l'envie d'en colorier une 


J'ai récemment découvert la marque Sweet November, 
et j'aime vraiment beaucoup leurs images.
Avec Kinda Cute, ce sont mes deux coups de coeur du moment !

Tout d'abord, j'ai imprimé mes images, puis les ai coloriées avec mes Illustrators. 
Je les ai ensuite découpées avec mes ciseaux.

Pour le ciel, j'ai mélangé quatre encres Distress Oxide : Abandoned Coral, Spiced Marmalade, Wild Honey et Scattered Straw. 
J'ai également utilisé mon pochoir pour faire les nuages.

Pour la mer,  j'ai pris un morceau de papier épais Centura Pearl que j'ai embossé avec mon fichier d'embossage.
Je l'ai ensuite encré, avec deux encres Distress Oxide : Abandoned Coral, Spiced Marmalade, et deux encres Harmony Opaque: Parakeet et Ocean.

Ensuite j'ai collé les différentes parties ensemble 

Que le craft soit avec toi !





Comments