Encouraging nature / Nature encourageante





Products used / Produits utilisés


- Gemini Elements Nesting Metal Die - Stitch Edge Square 2

- Centura Pearl yellow double sided cardstock

- Stamp from the Crafter's Companion Collage collection

- Sara Signature Vintage Lace Metal Die - Botanicals

- Papers from the Nature's Garden Lilly and Fairy Garden paperpads

- Dragonfly from the Tonic kit 29

- Harmony Opaque Anthracite

-3D glue




Hello everyone 


I hope your are all doing fine !


Here is my latest card 


First I took a 11" x 5.5" Centura Pearl cardstock and score it at 2.75" and 8.25".
Once I had the base of the card I folded it, and die cut the two front panels with one of the stitch edge nesting die.
I also cut a 5.25 x 5.25 square on a sheet of the paperpad and used a bigger nesting die on it, to frame the base card.


I die cut an other 5.5" x 5.5" paper to place on the inside of the card.


I die cut two smallest stitched edge squares, stamped on the smallest one and matted and layered them with 3D glue. I placed it and glued it on the center of the card.


I die cut 8 pairs of leaves and glued them with 3D glue on the corners of the card.


I also die cut a dragonfly and added it on the right corner.


May the craft be with you !





Bonsoir à toutes et à tous 


J'espère que vous allez tous bien !


Voici ma dernière carte en date 


Tout d'abord, j'ai pris un morceau de Centura Pearl de 28 cm x 14 cm et je l'ai plié à 7 cm et 21 cm.
Une fois la base de la carte faite, j'ai utilisé une matrice de découpe pour découper les deux panneaux de devant.
J'ai également découpé un papier de 13.3 x 13.3 cm et utilisé une matrice un peu plus grande que la précédente, afin d'avoir deux plus grands panneaux pour encadrer les premiers.


J'ai pris un autre morceau de papier de 14 x 14 cm et je l'ai placé à l’intérieur de la carte.


J'ai utilisé deux plus petites matrices de découpe pour faire le centre de la carte.
J'ai tamponné le message sur la plus petite et je les ai superposées et collées avec de la colle 3D.


Par la suite, j'ai découpé 8 paires de feuilles à l'aide d'une autre matrice et je les ai collées sur les quatre côtés de la carte.


Enfin, j'ai utilisé une autre matrice pour découper une libellule et je l'ai placé dans le coin droit de la carte.


Que le craft soit avec toi !

















Comments