Nature Garden Lily





Products used / Produits utilisés:

- Nature's Garden Lily Collection - Beautiful Lilies
- Nature's Garden Lily Collection - Lace Border
-Centura Pearl Snow White Silver
-Craft Perfect weave textured Ballet Pink and Fushia Pink
-Harmony Opaque Pink Tulip and Plum Jam
- Inkpad Finess waterproof Noir Black
-Ken oliver liquid Watercolor Merlot
-Ribbon
-Stemens


Hello everyone !


Today I played with the Crafter’s Companion Nature's Garden Lily Collection for the first time.

First I stamped 6 petals with my Finesse inkpad and colored it with Ken Oliver liquid Watercolor Merlot. Once they were dried I cut them.

After that, I die-cut the Lace Border from the Lily collection onto Centura Peal cardstock twice and colored them with my inkpads Harmony Opaque Plum Jam and Pink Tulip.

I rounded the corners and matted and layered two Craft Perfect cardstocks.
I add ribbon to the laces and glue them on the cardstock.

Finally with 3D glue I add and placed the petals and stamens on the middle of the flower.

May the craft be with you!




Bonjour à toutes et à tous,

Aujourd’hui, j’ai eu l’occasion de m’amuser pour la première fois avec la collection Nature Garden Lily de Crafter’s Companion.

Tout d’abord, j’ai tamponné six fois un pétale avec mon encre Finesse résistante à l’eau et je les ai coloriés avec l’aquarelle liquide de Ken Oliver de couleur Merlot. Une fois secs, je les ai découpés.

Ensuite, avec ma Gemini junior, j’ai découpé deux fois la matrice « Lace Border » dans du papier épais Centura Pearl et je les ai coloriées avec mes encres Harmony Opaque Plum Jam et Pink Tulip.

J’ai arrondi les coins de deux papiers de chez Craft Perfect et je les ai superposés. Ensuite, j’ai ajouté un ruban dans les panneaux découpés et je les ai collés sur les autres papiers.
Enfin, j’ai utilisée de la colle 3D pour assembler les pétales et ajouter les étamines au centre de la fleur.

Que le craft soit avec toi !

Comments