Diamond fold card / Carte diamant





Products Used / Produits utilisés:

- Crafter's Companion Nature Garden Lily collection Paper pad
- Nature's Garden Lily Collection Stamp and Die - Beautiful Lilies
- Nature's Garden Lily Collection Stamp and Die - Calla Nature's Garden Lily Stem
- Nature's Garden Lily Collection Metal Die - Lace Border
- Nature's Garden Lily Collection Clear Acrylic Stamp - Words of Love
- Illustrators VB1/VB2/VB3 /CR1/CR3
- Harmony Opaque Inkpads Lemon Tonic , Orange and Bordeaux
- Foam sheet



Hello everyone !

Today I decided to play with my Lily collection and made a Diamond Fold Card.
There is plenty of templates on the net, and for this one I decided to start with a 12"x 4" paper.




Once the base of the card is made, I die cuted twice the Lace Border onto the paper pad and cut it to the size of the card.

After that, I stamped, die cut and colored the stems of the flowers with my illustrators VB1/VB2/VB3 /CR1/CR3. I die cut the petals on yellow and light orange foam sheets and inked them with my Harmony Opaque Lemon Tonic and Orange. I glued the flowers with 3D glue.

Finally, I stamped the words "Miss you" with my Harmony Opaque Bordeaux on the same paper as the base card and I 3D glued it.

May the craft be with you !



Bonjour à toutes et à tous,

Aujourd'hui, j'ai décidé de m'amuser avec ma collection Lily et de faire une carte Diamant avec.
Il y a plein de patrons pour ce type de carte sur le net, et pour celle-ci j'ai décidé de la faire à partir d'une feuille de papier de 10.1cm x 30.5cm.




Une fois la base de la carte faite, j'ai découpé deux fois la "Border Lace" avec ma Gemini junior. 
Je les ai ensuite découpées pour qu'elles s'ajustent parfaitement aux côtés de la carte.

Après cela, j’ai tamponné trois tiges que j'ai découpées puis coloriées avec mes Illustrators VB1/VB2/VB3 /CR1/CR3. J'ai ensuite découpé trois pétales dans des feuilles de mousse jaune et orange clairs et j'ai ensuite appliqué mes encres Harmony Opaque Lemon Tonic et Orange. J'ai ensuite assemblé le tout avec de la colle 3D.

Enfin j'ai tamponné les mots "Miss you" avec mon encre Harmony Opaque Bordeaux sur le même papier que la base de la carte et je l'ai collé avec de la colle 3D.

Que le craft soit avec vous!


Comments