Bright flowers / Fleurs lumineuses



Products used / Produits utilisés :


- Petal from Nature's Garden Lily Collection Stamp and Die - Beautiful Lilies
-Craft Perfect Weave textured papers : Buttermilk Yellow, Marigold Yellow, Mauve Purple, Aubergine Purple and Chocolate Brown
- Finesse alcohol proof inkpad
-Illustrators : CT1-CT2-CT4  HB1-HB2-HB3
-Circle stitched die
-Stamens
-3D glue


Hello everyone,

I had a play with the main set of the Nature's Garden Lily collection.

So first I stamped 24 petals on white Neenah cardstock. 
I colored 12 of them with the CT1-CT2-CT4 blend and the last 12 with the HB1-HB2-HB3 blend.

I die cut 4 circles of two different colors. 
I 3 glued all the petals on them to form 4 flowers. 
I also cut the tips of the stamens and glued them individually on each flower.

After that, I cut four 2.5"x 2.5" squares and four 2 3/4 x 2 3/4" squares and matted and layered them with the circle.

I glued the finished squares on to a brown 6 1/2" x 6 1/2" paper.

May the craft be with you !



Bonjour à toutes et à tous,

Pour cette carte, j'ai décidé de mettre en valeur le set principal de la collection Nature's Garden Lily.

Tour d'abord, j'ai tamponné 24 pétales sur du papier Neenah blanc.
J'ai colorié 12 pétales avec les couleurs CT1-CT2-CT4 et les 12 autres avec les couleurs HB1-HB2-HB3.

A l'aide d'une matrice, j'ai découpé quatre cercles dans deux papiers de couleurs différentes. 
J'ai utilisé de la colle 3D pour coller les pétales et former les 4 fleurs. 
J'ai découpé le bout des étamines et je les ai collés individuellement au centre de chaque fleur.

Après cela, j'ai découpé quatre carrés de 7 x 7 cm et quatre carrés de 6.5 x 6.5 cm. 
Je les ai superposés et collés avec le cercle support des fleurs.

Pour finir j'ai collé les quatre carrés sur un plus grand carré marron de 16 x 16 cm.

Que le craft soit avec toi!






Comments