Spectrum Noir February challenge / Concours Spectrum Noir du mois de février








Hello everyone,

Here is my contribution for the Spectrum Noir February 2020 Challenge.
The theme was “Happy Birthday”.
You just have to use mainly Spectrum Noir products for your creation.

Here are the products I used :

The Piggy comes from the stamp set "Merry Pigs" from Hello Bluebird.
I used my Illustrators to color it :
AP1/AP2/AP3/AP4
DP1/DP2
BT3/BT5/BT7
VB1/VB2/VB3

For the grass I used dies from the set "Grassy Knoll" from Hello Bluebird.
I colored them with my Aquatint Emerald Green.

For the clouds I used the two dies from the same set, but I used them as stencils.
I also used my Harmony Opaque Oasis and Baby Blue.

The birds are from the stamp set "Garden Friends" (Crafter’s Companion Fairy Garden collection).
They were colored with my Illustrators:
TB3/TB5/TB7
VB1/VB2
CT4

For the sign I used the "Sign Post" die from the same collection but I cut it and colored it with my Midas Rose Satin and Harmony Opaque Plum Jam inkpads.
The Happy birthday comes from Tonic craft Kit 24.

The flowers are from the Crafter’s Companion set "Pretty Posies" and I added some drops.

I also used Centura Pearl cardstocks.

Thank you for stopping by !





Bonjour à toutes et à tous,

Voici ma participation au défi Spectrum Noir du mois de février.
Le thème était "Joyeux Anniversaire".
Il suffisait d'utiliser des produits de la marque Spectrum noir pour participer.


Voici les produits utilisés:

Le petite cochonette vient d'un set de tampons d'Hello Bluebird appelé "Merry Pigs" .
Je l'ai coloriée avec mes marqueurs Illustrators : 
AP1/AP2/AP3/AP4
DP1/DP2
BT3/BT5/BT7
VB1/VB2/VB3


Pour l'herbe je me suis servie de trois matrices de découpe venant d'un set d'Hello Bluebird appelé "Grassy Knoll". Je l'ai coloriée avec mon Aquatint Emerald Green.

Pour les nuages, j'ai utilisé deux matrices de découpe du même set mais je m'en suis servie comme pochoirs avec mes encres Harmony Opaque Oasis et Baby Blue.

Les oiseaux viennent du set "Garden Friends" (collection Fairy Garden de Crafter's Companion).
Je les ai coloriés avec mes Illustrators : 
TB3/TB5/TB7
VB1/VB2
CT4

Pour la pancarte, j'ai utilisé une matrice de découpe appelé "Sign Post" de la même collection, mais je l'ai redécoupée manuellement. J'ai utilisé mes encres Midas Rose Satin et Harmony Opaque Plum Jam. 
Les mots "Happy Birthday" viennent du kit Tonic 24.

Les fleurs viennent du Set "Pretty Posies" de Crafter's Companion et je leur ai ajoutées quelques drops au centre.

J'ai également utilisé différents papiers épais Centura Pearl.

Merci d'être passé!





Comments