Spread your wings / Envolée de papillons



Hello !

Here is my latest creation : it's a big shaker card !
It's 7' x 6' / 17.7 x 15.2 cm.
For this one I used the double sided Centura Pearl card.
On it, I die-cutted four times the die "Flower Bed Edge" from the Crafter's Companion Fairy Garden collection.
After that I embossed the all panel with WoW clear embossing powder. 
To be honest it has just changed the texture a little bit, so I don't think it's a very important step.
Then, I put different blue tons drops on the center of the flowers.
The butterflies are from the kit Tonic Craft 29. 
I die-cutted them on white cardstock and inked them with my inkpads Midas Amethyst and Blue Organza. Then, I embossed them with WoW clear embossing powder.
I glued some acetate behind the panel and added the sentiment on it. 
It comes from the set "Fairy Fables" and was embossed with WoW Metallic Silver Sparkle powder.
At the back I used a piece of paper from the Fairy Garden paperpad.
I also used some sequins, and double sided foam tape 


Bonjour à toutes et à tous !
Voici ma dernière création en date : une grande carte "shaker".
Elle mesure 17.7 x 15.2 cm.
Pour sa réalisation, j'ai utilisé du papier épais Centura Pearl double face dans lequel j'ai utilisé à quatre reprises la matrice de découpe "Flower Bed Edge" de la collection Fairy Garden de Crafter's Companion.
Ensuite, j'ai embossé le panneau découpé avec de la poudre transparente. 
Pour être honnête, cela ne change que légèrement la texture, donc ce n'est pas une étape indispensable.
Après, j'ai ajouté différentes drops dans les tons de bleu au centre des fleurs.
Les papillons viennent d'une matrice de découpe du kit Tonic Craft 29. 
Ils ont été découpés dans du papier épais blanc que j'ai ensuite encré avec mes encres Midas Amethyst et Blue Organza. Je les ai ensuite embossés avec de la poudre transparente.
J'ai collé une feuille d'acétate derrière le panneau et j'y ai ensuite attaché le message qui vient du set de tampons "Fairy Fables" que j'ai embossé avec de la poudre WoW Metalic Silver Sparkle.
Pour le fond de la carte j’ai utilisé du papier provenant du bloc de la collection. 



Comments