Create / Crée



Products I used / Produits utilisés :

-Craft perfect Ocean Blue classic card-stock
-Watercolor paper Spectrum Noir
-Harmony Opaque Parakeet
-Clear Wow embossing powder
-Distress Oxide Vintage Photo/Frayed Burlap/Weathered Wood/Iced Spruce
-Illustrators BT3 BT5 BT7 VB1 VB2 VB3
-Stencil Imagination Craft
-Nuvo crackle mousse Ivory Coast
-Stamps from Crafter’s Companion Collage sets "Cherish every moment" and "Let your Spirit Roar"


Hello everyone,

Today, I share with you an other making.

First, I stamped images (inscriptions) from the Collage set “Let your spirit roar” with my Harmony Opaque Parakeet on to watercolor paper and embossed it with clear powder.

Then, I made the background with my Distress Oxide Vintage Photo, Frayed Burlap, Weathered Wood, Iced Spruce and some water.

I also die-cut three little circles onto the paper, and a bigger one underneath the flower (you can’t see it on the photo) with my Gemini Junior.

After that, I stamped the flower from the set “Cherish every moment” with my Spectrum noir Finesse alcohol-proof black and colored it with my Illustrators (BT3,BT5,BT7 for the flower and VB1,VB2,VB3 for the leaves). I cut the flower out with my scissors and embossed it with clear powder.

I added the word “Create” with a stencil from Imagination Craft and the Ivory Coast Nuvo crackle mousse. I glued the flower with 3D glue.

Then, I added thick foam on the back of the paper and matted and layered it with one Craft perfect Ocean Blue classic card. 
Finally I glued back the three small circles.



Bonjour à toutes et à tous

Aujourd’hui, je partage avec vous une carte fraîchement terminée.

J’ai tamponné les inscriptions qui viennent du set « Let your spirit roar » sur du papier aquarelle à l’aide mon encre Harmony Opaque Parakeet puis je les ai embossées avec de la poudre transparente.

Ensuite, j’ai crée le fond avec mes encres Distress Oxide Vintage Photo, Frayed Burlap, Weathered Wood, Iced Spruce et un peu d’eau. 

Une fois sec, j’ai découpé trois petits cercles et un plus grand situé sous la fleur (on ne le voit pas sur la photo) avec ma Gemini junior.

Par la suite, j’ai tamponné l’image de la fleur avec mon encre Finesse de Spectrum noir spéciale marqueur. Je l’ai coloriée avec mes Illustrators (BT3,BT5,BT7 pour la fleur et VB1,VB2 et VB3 pour les feuilles). J’ai découpé la fleur avec mes ciseaux et je l'ai embossée avec de la poudre transparente.

J’ai ajouté le mot « Create » à l’aide d’un pochoir de marque Imagination Craft et de la mousse crackle de chez Nuvo de couleur Ivory Coast. 
J’ai ensuite collé la fleur avec de la colle 3D.

J’ai ajouté de la mousse adhésive à l’arrière de la feuille et je l’ai
superposée a une autre feuille bleue de chez Craft Perfect. 
Pour finir, j’ai recollé les trois petits cercles précédemment découpés.




Comments